Odwołany lot może przysporzyć wiele problemów pasażerom. Zwłaszcza gdy mieli oni zaplanowany dalszy ciąg pobytu. Linia lotnicza może odpowiedzialność za decyzję zrzucić na innych przewoźników. Może również zadecydować o odwołaniu lotu z powodu niesprzyjających warunków pogodowych. Jak zatem w takim przypadku powinni zareagować pasażerowie, aby odzyskać pieniądze za niezrealizowany lot? Czy mają prawo ubiegać się o stosowne odszkodowanie?
Według prawa, linia lotnicza ma obowiązek zwrotu pieniędzy za odwołany lot. Przewoźnik powinien dokonać wypłaty pieniędzy na konto w ciągu 7 dni. Istnieje jednak możliwość zamiany biletu na alternatywne połączenie.
Linie lotnicze mają ponadto obowiązek zapewnienia pasażerowi wyżywienia oraz noclegu w przypadku, gdy wylot alternatywny ma się odbyć w kolejnych dniach. Możliwe jest jednak, że te przywileje nie będą obowiązywać w sytuacji, gdy przewoźnik zastrzeże sobie takie prawo w regulaminie.
Według prawa odszkodowanie za odwołany lot przysługuje każdemu pasażerowi niezależnie od przyczyny takiego zdarzenia. W celu jego uzyskania warto skorzystać z oferty https://aircompensa.com/. Należy wówczas wypełnić formularz na stronie. Reszta formalności w tym przypadku leży wówczas po stronie firmy. W zależności od planowanej odległości lotu możliwe jest otrzymanie od 250 EUR do 600 EUR. Do uzyskania odszkodowania konieczne jest jednak punktualne stawienie się pasażera do odprawy biletowo – bagażowej.