Na przestrzeni ostatnich kilkunastu last branża reklamowa zmieniła się nie do poznania – przede wszystkim pojawiło się wiele zupełnie nowych nośników multimedialnych. Jednym z nich jest telebim, czyli sporej wielkości ekran wizyjny wyświetlający obraz w oparciu o innowacyjną technologię LED. Ma on znaczącą przewagę nad wszelkimi projektorami oraz wyświetlaczami plazmowymi, ponieważ prezentuje wyjątkowo czytelny obraz widoczny nawet z bardzo dużej odległości. Dzięki temu jego skuteczność w docieraniu z przekazem do odbiorców jest ponadprzeciętnie duża.
Telebim to pełnokolorowy ekran wyposażony w matrycę złożoną z diod LED, które tworzą punkty świetlne zwane pikselami. Są one rozmieszczone w tzw. układzie matrycowym (czyli w wierszach i kolumnach), dzięki czemu pozwalają na uzyskanie światła w zasadzie o dowolnej barwie. Daje to możliwość wyświetlania niemal każdego obrazu o charakterze reklamowym lub informacyjnym. Piksele tworzą z kolei specjalne moduły, które odznaczają się określoną rozdzielczością. Ich liczba ma decydujący wpływ na finalną rozdzielczość całego telebimu.
Jeśli chodzi o sam ekran, to jest on zazwyczaj lekką konstrukcją zamocowaną do danej powierzchni za pomocą nóg podporowych albo uchwytów (w zależności od miejsca). W razie potrzeby może też zostać rozstawiony na przyczepie samochodu lub zamontowany na maszcie hydraulicznym o regulowanej wysokości. Większość modeli posiada w swojej konstrukcji mechanizm obrotowy przeznaczony do szybkiej zmiany pozycji i kąta widzenia. W tym przypadku sterowanie odbywa się na dwa sposoby – w pełni automatycznie albo ręcznie. Sprzedażą oraz instalowaniem wysokiej klasy telebimów LED o zróżnicowanym rozmiarze i funkcjonalności zajmują profesjonalne firmy. Na https://tdcpolska.pl/telebimy-mobilne można znaleźć przykładową ofertę.
Kluczową zaletą telebimu jest to, że w sposób niezwykle atrakcyjny przekazuje dowolną informację, w tym zwłaszcza filmowy komunikat reklamowy. Dodatkowy atut to możliwość wykorzystania dźwięku – np. w postaci ścieżki muzycznej kojarzącej się z daną marką. Taki całościowy przekaz charakteryzuje się umiarkowaną nachalnością, ale jednocześnie jest wystarczająco angażujący, dzięki czemu skuteczność marketingowa nośnika stoi na bardzo wysokim poziomie. Odbiorcy spoglądają na niego odruchowo za każdym razem, gdy przechodzą obok. Duże znaczenie ma również fakt, że reklamowanie się na telebimie w większości przypadków jest tańsze od reklamy w telewizji i radiu. Omawiane nośniki słyną z szerokiego zastosowania i dzielą się na wewnętrzne (indoor) oraz zewnętrzne (outdoor). Znakomicie sprawdzają się przede wszystkim podczas rozmaitych eventów okolicznościowych i wydarzeń plenerowych, takich jak choćby dni miasta, koncerty czy festyny.
Poza tym są powszechnie montowane w:
– obiektach sportowych (np. stadionach piłkarskich, halach hokejowych)
– dużych salach koncertowych
– miejscach typowo turystycznych
– galeriach i centrach handlowych
– na lotniskach i dworcach