W przypadku w pełni sprawnego silnika, bez względu na to, czy jest to model benzynowy czy też wysokoprężny, z rury wydechowej auta wydobywają się całkowicie bezbarwne spaliny. Jeśli zaś zauważymy, że jest ich nadmiar lub posiadają niepokojący kolor, to koniecznie powinniśmy zajrzeć pod maskę pojazdu. Wynika to z faktu, że większość przyczyn tzw. „smrodzenia” jest spowodowana awarią jednostki napędowej albo jej poszczególnych elementów. Jeśli chodzi o silnikowe części samochodowe Renault i BMW to marki aut, do których dostaniemy je w większości hurtowni czy motoryzacyjnych sklepów internetowych.
Jeśli z rury wydechowej w naszym samochodzie wydostają się niepokojąco duże ilości dymu, to największe znaczenie w kontekście ustalenia przyczyny takiego stanu rzeczy ma kolor spalin. W sytuacji, gdy są białe, doszło prawdopodobnie do uszkodzenia uszczelek w głowicy lub samej głowicy cylindrów. Objawem dosyć często towarzyszącym tej usterce jest wyjątkowo szybkie ubywanie płynu w układzie chłodzenia. Z kolei w przypadku dymu o niebieskim zabarwieniu możemy mieć niemal pewność, że przyczyną jest awaria uszczelniaczy zaworowych, pierścieni tłokowych albo gładzi cylindra.
Problem może też leżeć po stronie pompy olejowej, ewentualnie nieprawidłowo ustawionego kąta wtrysku. Czarny dym zwiastuje najczęściej znacznie bardziej poważne uszkodzenia. Chodzi przede wszystkim o układ wtryskowy (a właściwie końcówki wtryskiwaczy oraz pompę) lub układ oczyszczania spalin, czyli ich recyrkulacji. Jeśli mamy do czynienia z wydobywaniem się z rury czarnego dymu, wówczas niezwłocznie udajmy się do warsztatu samochodowego. Większość tego typu zakładów jest wyposażona w odpowiednie części do Volvo (dostępne na https://getparts.pl/marki/volvo), Audi czy BMW, więc naprawy dokonamy na miejscu.