Zgodnie z definicją reklama zewnętrzna, nazywana też outdoorową to jeden ze sposobów dotarcia do potencjalnych klientów znajdujących się poza miejscem swojego zamieszkania. Tego rodzaju forma promocji cieszy się ogromną popularnością i jest powszechnie stosowana zarówno w dużych aglomeracjach, jak i niewielkich miasteczkach. Przed zastosowaniem reklamy zewnętrznej należy zastanowić się, w jaki sposób z niej korzystać, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Warto wiedzieć, że ta forma promocji sprawdzi się tylko wtedy, jeśli będzie umieszczona w miejscach o odpowiednim natężeniu ruchu. Przykładowo reklama zewnętrzna w Poznaniu w formie billboardów powinna być umieszczona przy głównych drogach. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie nowoczesnych tablic reklamowych na przystankach autobusowych, tramwajowych, a także w pobliżu deptaków i ruchliwych ciągów pieszych. Trzeba także mieć świadomość, że reklama zewnętrza musi być wyświetlana przez określony czas, aby zapaść w pamięć potencjalnym odbiorcom.
Korzystając z reklamy zewnętrznej, trzeba pamiętać, że sprawdzi się ona tylko wtedy, gdy jej forma i jakość przekazu będzie odpowiednia. Umieszczenie baneru lub plakatu w niewłaściwym miejscu sprawi, że pozostanie on niezauważony, a kampania reklamowa nie odniesie oczekiwanego skutku. O skuteczności tej formy promocji decyduje również jakość przekazu. Warto w tym miejscu odnieść się do projektów graficznych w Poznaniu, które wyróżniają się kreatywnością i oryginalnością. Tylko niebanalne i pomysłowe projekty, takie jak te poznańskie, mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i sprawić, że logo lub oferta firmy zapadnie na dłużej w ich pamięci. Reklama zewnętrzna w odpowiedniej formie i miejscu to znakomity sposób zwiększenie rozpoznawalności marki i zwiększenie sprzedaży, dlatego warto z niej korzystać we współpracy z doświadczonymi agencjami reklamowymi.