Zerwanie paska rozrządu może spowodować poważne uszkodzenie silnika. Aby tego uniknąć trzeba wiedzieć, kiedy wymienić ten element.
Samochód składa się z wielu podzespołów. Niektóre z nich wymienia się dopiero, gdy się zepsują, inne trzeba wymieniać, zanim ulegną awarii. Do tej drugiej grupy części samochodowych należy bez wątpienia pasek rozrządu. Zerwany pasek może doprowadzić do powyginania tłoków silnika lub zniszczenia zaworów, głowicy i korbowodu. Częstotliwość wymiany tego elementu uzależniona jest od konkretnego modelu silnika. Nowoczesne paski potrafią wytrzymać przebieg nawet 200 tys. km. Maksymalna żywotność tego podzespołu określa się na 5 lat. Po tym czasie guma parcieje i traci swe właściwości. Pasek rozrządu należy bezwzględnie wymienić po zakupie auta używanego, zwłaszcza importowanego. Jeśli nie istnieją wiarygodne dowody, że element ten był w ostatnim czasie wymieniany, nie należy wierzyć sprzedawcom na słowo. Bezpieczniej dokonać wymiany, niż ryzykować zerwanie paska i uszkodzenie silnika.