Projektowanie marki to proces tworzenia tożsamości wizualnej dla firmy, produktu lub usługi. Jest to niezbędny krok w każdym planie biznesowym i obejmuje więcej niż tylko wybór logo. Marka może być tak prosta jak symbol lub tak złożona jak cały system identyfikacji graficznej.
Celem projektowania marki jest stworzenie spójności we wszystkich materiałach marketingowych i komunikacji. Pomaga to klientom łatwo zidentyfikować Twoją firmę, czy to poprzez wskazówki wizualne, takie jak logo, typografia i schematy kolorów, czy też poprzez wykorzystanie tego samego przekazu w różnych kanałach, takich jak media społecznościowe i reklamy.
Dobrze zrealizowana strategia projektowania marki pomoże Ci również dotrzeć do odbiorców na nowe sposoby. Możesz wykorzystać swoją markę do przekazania emocji i osobowości, co zwiększa zaangażowanie klientów i daje im powód do podążania za Twoją historią. Brand design jest również ważnym elementem budowania reputacji i wiarygodności Twojej firmy. Spójna strategia projektowania marki pomoże Ci stać się bardziej widocznym w Twojej branży, co może prowadzić do nowych możliwości biznesowych.
Istnieje wiele aspektów związanych z tworzeniem silnej tożsamości marki:
Najważniejszą częścią każdego projektu brandingowego jest samo logo – powinno ono odzwierciedlać wartości i osobowość Twojej firmy, a jednocześnie czuć się na tyle unikatowo, że ludzie będą je łatwo zapamiętywać (i to bez konieczności wyszukiwania w Google). Logo może być wykorzystywane nie tylko w materiałach drukowanych, dlatego musi działać na wielu platformach (np. na stronach internetowych). Dodatkowo logo powinno być skalowalne – powinno dobrze wyglądać zarówno na dużym billboardzie, jak i na malutkiej naklejce. Swojego logo możesz używać na wiele sposobów: Twoja strona internetowa, Twoja wizytówka, Twoja sygnatura e-mail.