Zawieszenie samochodu może ulec różnym usterkom. W przypadku standardowego typu, a więc takiego gdzie mamy wahacze, amortyzatory i sprężyny, pierwszym objawem jest zazwyczaj stukanie. Możemy też zauważyć niepewność prowadzenia, np. przy mocniejszym naciśnięciu na hamulec auto będzie ściągać w lewo lub w prawo. W pojazdach osobowych montowano też zawieszenia hydro-pneumatyczne oraz pneumatyczne, które znacznie podnosiły komfort jazdy, a także pewność prowadzenia. Miały też jednak swoje charakterystyczne usterki.
Oba wspomniane wcześniej typy zawieszeń opierają swoje działanie na pracy płynu lub sprężonego powietrza, pod bardzo wysokimi ciśnieniami. Nawet bardzo mały ubytek może spowodować, że system nie będzie działał poprawnie. Na przykład zawieszenie w Citroenie C4 może mieć tendencję do szybkiego opadania na postoju, jeżeli miechy nie są już idealnie szczelne. Zauważymy to pozostawiając auto na parkingu. W normalnych warunkach powinno opaść dopiero po wielu godzinach, czasami nawet dniach. Jeżeli stanie się to już po kilkunastu lub kilkudziesięciu minutach, oznacza to że pojawiła się nieszczelność.
Starsze rozwiązania, które operowały na płynie hydraulicznym, mają dodatkowo problemy z jego wyciekami. Tutaj usterkę również możemy zdiagnozować w taki sposób, że zauważymy szybkie opadanie auta na postoju. Jednak będziemy także widzieli ubytek płynu ze zbiornika wyrównawczego, a oprócz tego na miejscu parkingowym zauważymy widoczne ślady po wyciekach. Na szczęście w dzisiejszych czasach bez problemu zakupimy nowe części do obu rodzajów zawieszeń. Możemy to zrobić zarówno przez Internet, np. tutaj: https://thomasmarkt.com/1805-zawieszenie-pneumatyczne-audi-c5 lub też w różnych sklepach stacjonarnych.