Ulotki to zdecydowanie najpopularniejsza forma reklamy. Jest to zarazem najmniej kosztowny rodzaj marketingu, na który mogą pozwolić sobie zarówno więksi, jak i nieco mniejsi przedsiębiorcy. Aby kolportaż ulotek był efektywny i przynosił oczekiwane rezultaty, warto mieć na uwadze kilka kluczowych kwestii.
Obecnie ulotki są najczęściej rozdawane przechodniom w miejscach publicznych lub wrzucane do skrzynek pocztowych. Trudno jednoznacznie stwierdzić, która metoda jest bardziej skuteczna. Zdaje się, że wszystko zależy od specyfiki reklamowanego przedsiębiorstwa. Warto więc wcześniej ustalić strategię działania z profesjonalną firmą oferującą kolportaż ulotek. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://www.speedulotki.pl/roznoszenie-ulotek-poznan.html.
Ta metoda sprawdzi się w szczególności w przypadku mocno sprecyzowanego obszaru działalności przedsiębiorstwa. Wrzucanie do skrzynek pocztowych ulotek, które dotyczą np. zabiegów medycyny estetycznej, może okazać się po prostu bezcelowe. Nigdy nie mamy bowiem pewności, w czyje ręce trafi materiał reklamowy. Trudno tu o wybranie określonej grupy docelowej. W takiej sytuacji warto zdecydować się na osobiste wręczanie ulotek w takich miejscach jak:
-targi, festyny i eventy branżowe,
-miejsca publiczne (centrum miasta, starówki), w których roznoszący wyłania z przechodniów osoby z grupy docelowej,
-wydarzenia i miejsca powiązane z branżą przedsiębiorstwa (np. koncerty, wystawy sztuki, festiwale gastronomiczne, targi pracy).