Układ wydechowy służy przede wszystkim do przetwarzania i odprowadzania spalin. Ich temperatura może wzrastać nawet do setek stopni Celsjusza, co kolei wymusza, aby cały układ wydechowy wykonany był z wytrzymałych i odpornych na różne różne czynniki materiałów. Jednak nawet najtrwalsze materiały ulegają uszkodzeniu, a wydech w niektórych sytuacjach będzie wymagał wymiany. Kiedy ?
Trzeba pamiętać, że na cały wydech składa się wiele elementów, a należą do nich między innymi katalizatory, kolektor wydechowy czy tłumiki. Różne sygnały płynące od tych części mogą podpowiadać nam o tym, czy wydech jest sprawny, czy też nie. Pierwszym objawem świadczącym o tym, że wydech może być uszkodzony jest zwiększona głośność samochodu podczas jazdy. Dzieje się tak głównie z powodu rdzy lub nawet przepalenia rury wydechowej. W takim przypadku wymiana jest konieczna. Uwagę należy zwrócić również na tzw. zawór EGR. Jeśli jest zabrudzony, a na jego powierzchni widnieje sadza, to jest to sygnał to jego wyczyszczenia. Jeżeli zaniedbamy ten problem, znów konieczna będzie wymiana większych fragmentów wydechu. Warto zwracać również uwagę na filtr cząstek stałych, który zabrudzony lub zapchany, powinien być w miarę szybko wymieniony na nowy. Jeżeli się spóźnimy, może to doprowadzić do rozległych uszkodzeń, a tym samym zmusi nas do wymiany wydechu.