Strona czy sklep internetowy zaprojektowany z myślą o użytkownikach Internetu mobilnego to nie tylko wygoda dla odwiedzających, ale również lepsza pozycja w wyszukiwarkach. Ponadto strony mobilne szybko stają się standardem ze względu na stale rosnącą liczbę użytkowników smartfonów. Jak dobrze zaprojektować i stworzyć taką stronę?
Strony responsywne, czyli wykorzystujące RWD różnią się od tradycyjnych tym, że ich wygląd dopasowuje się do wielkości ekranu, na którym są wyświetlane. Treść pozostaje czytelna, a użytkownik łatwo może znaleźć istotne informacje. Co istotne – nie jest wymagane stworzenie sklepu internetowego, czy innej witryny od nowa. Wystarczy zmodyfikować istniejącą stronę, co wiąże się z niższym kosztem niż stawianie jej od podstaw.
W tworzeniu stron mobilnych warto pamiętać o jasnym przekazie informacji i unikaniu nadmiaru grafik, wideo itd. Mogą rozpraszać i zniechęcać użytkownika, w końcu przecież ekran telefonu lub tabletu jest mniejszy, niż komputera. To samo dotyczy tekstu – im mniej, tym lepiej. Przydatne jest również stosowanie prostych symboli zamiast słów.
Dobrze skonstruowana mobilna witryna internetowa powinna służyć użytkownikowi. Jeśli łatwo znajdzie informacje, których poszukuje (takich jak kontakt lub adres sklepu) na pewno chętniej wróci na taką stronę. W przypadku sklepów internetowych proces zakupu towaru powinien mieć jak najmniej kroków.
Internet mobilny nie działa tak szybko, jak tradycyjny, z powodu znacznych różnic w prędkości transmisji danych. A użytkownik mobilny raczej nie będzie czekał w nieskończoność, aż strona się załaduje, tylko poszuka jakiejś innej. Dobrze zatem zadbać o odpowiednią szybkość ładowania się strony, czyli nie wrzucać ?ciężkich? plików jak wideo, czy dużej ilości grafik o wysokiej rozdzielczości, przeznaczonych dla użytkowników komputerów. Zalecana jest również optymalizacja kodu.